Єдина Країна! Единая Страна!
Кошик замовлень Кошик пустий
Товари

Новинки фірми
Новини

Панування Google загрожує конфіденційності та вільному вибору

Через кілька років після свого заснування Google склала перелік 10 принципів, якими вона керується, під заголовком: «Ten things we know to be true». На четвертому місці знаходиться: «Демократія в веб працює». Це гідне думка, але дивно, що виходить воно від компанії, яка поступово може зайняти монопольне становище в області збору інформації.
На її службу доводиться порядку 80% всіх пошукових запитів в США і вражаючі 98% в області мобільних пристроїв. У цьому зв'язку Google стала не просто епоніміческім дієсловом, але можливо головним акведук інформації в Америці, а в дійсності, і на планеті. Жодна інша пошукова служба не може навіть наблизитися до подібного успіху.
Памела Джонс Харбор (Pamela Jones Harbour), член Федеральної торгової комісії з 2003 по 2010 роки, а в даний час адвокат фірми Fulbright & Jaworski, що представляє в суді інтереси технологічних компаній, говорить, що була стурбована домінуючою роллю Google в зборі даних - і відповідно зростаючою загрозою конфіденційності - ще під час роботи у відомстві: «Коли комісія схвалила в 2007 році поглинання рекламної компанії DoubleClick, я заперечувала, тому що мене турбувало об'єднання величезних баз даних двох компаній з інформацією про користувачів, яка дозволяє Google, абсолютно не обмеженою конкуренцією, використовувати профілі інтернет-звичок користувачів ».
Останні новини дозволяють припустити, що Федеральна торгова комісія США відкладе ухвалення рішення про порушення антимонопольного справи проти Google, можливо, до кінця наступного року. Раніше очікувалося, що це рішення буде прийнято на цьому тижні.

Комісія витратила близько двох років на розслідування, чи використовується в пошуковому движку Google механізм уподобання інформації з області власної комерційної діяльності над пропозиціями інших учасників ринку, іншими словами - не пригнічує чи компанія здорову конкуренцію. І навіть зараз деякі аналітики вважають, що комісія може утриматися від будь-яких законодавчих акцій проти Google за умови готовності компанії внести деякі скромні зміни в механізм використання певної інформації користувачів.
Результатом затримки судочинства може стати сильний регрес для інтернет-користувачів, так як Google буде надана можливість продовжити посилення необмеженої влади в області збору інформації з серйозними наслідками для конфіденційності і вільного споживчого вибору. Європейські інспектори проводять власне антимонопольне розслідування відносно Google.
Google намагається бути стриманою в судженнях про своє домінування в сучасному інформаційному просторі, стверджуючи, що конкуруючі пошукові служби начебто Yahoo або Microsoft Bing, знаходяться всього в одному клацанні мишки від користувачів за умови, якщо вони захочуть користуватися ними. Компанія також заявляє, що Інтернет - надзвичайно складна територія з рівносильними учасниками: на тлі Facebook власна соціальна мережа Google виглядає як жарт, набагато більше покупців починають онлайн-пошук продуктів через Amazon, а не Google, - зазначає остання. Іншими словами, Google вважає, що для рівноправної конкуренції цілком достатньо місця і немає приводу для занепокоєння користувачів про могутню ролі компанії в інформаційній економіці.
Але якщо подивитися на ринкову роль і поведінка компанії через іншу призму, стає ясно, що Google - це не тільки пошукова служба, або онлайн-сервіси, або видавництво, або рекламна платформа. Різнобічна діяльність перетворює її в компанію, що здійснює збір даних - це і є її ринком: отримання даних від користувача і користувача. І в цій області її роль настільки панівна, що може стати переважної і загрозливою. Дані - це двигун, які є новим класом активів: про це красномовно свідчать такі події, як поглинання Instagram, Skype або вартість багатьох сучасних інтернет-компаній, що працюють з величезним числом користувачів.
У березні Google замінила понад 60 окремих умов користувальницької угоди для своїх продуктів і служб на єдиний документ, а також провела консолідацію стягуються нею персональних даних. Ще в 2010 році голова ради директорів Ерік Шмідт (Eric Schmidt) зазначив, що служби компанії протягом двох днів створюють такий же обсяг даних - порядка 5 екзабайт, який накопичило людство від своїх витоків до 2003 року. А пізніше він заявив, що, ймовірно, «суспільство не розуміє, що станеться, коли все стане доступно, відомо, і буде записуватися кожним безперервно».

В даний час Google використовує дані для продажу цільової реклами, але хто сказав, що використання інформації буде обмежено тільки цими цілями? Звичайно, можна відмовитися від надання Google даних, але для цього необхідно і видалити поштову скриньку Gmail, а також покинути всю екосистему Google, включаючи і операційну систему Android, яка щодня активується на 1,3 млн нових мобільних пристроях і за загальною кількістю користувачів випереджає Apple iPhone - ця екосистема продовжує зростати.
«Зараз у комісії з'явився ще один шанс захистити користувачів, сприяти новаціям та забезпечити чесну конкуренцію в Мережі. Ухвалюючи своє рішення, вона повинна розуміти, що хоча Google може залишатися необмеженим лідером у веб-пошуку і онлайн-реклами, найбільш тривожне її домінування відноситься до ринку приватних користувача даних. Якщо справжня конкуренція в цій області може бути відновлена, я впевнена, ринок дасть необхідні для компаній стимули для надання привабливих служб та релевантною, ефективної реклами без необхідності вторгнення в особисте життя користувачів », - зазначила Памела Харбор, додавши:« Я вже не уповноважений Федеральної торгової комісії, але адвокат, що представляє компанію - включаючи Microsoft, який стурбований могутністю Google в області збору даних. Так, в цьому є деяка іронія - не так давно Microsoft зіткнулася з власним великим антимонопольним позовом і була змушена змінити свою протівоконкурентную практику ».
І все ж занепокоєння Памели Джонс Храбор, вже не складається на державній службі, а працює в галузі захисту технологічних компаній від взаємних домагань і антимонопольного тиску, хоча і не звільнився від досить вагомих підстав, здається перебільшеним на даний момент, адже поки веб-технології не порушують конфіденційність приватного життя, так як особисті дані користувача недоступні іншим особам, навіть усередині компаній на кшталт Google або Facebook, а лише аналізуються пошуковими алгоритмами для посилення персоналізації служб, що навряд чи можна вважати незручним або недоречним.
Можливі сценарії порушення конфіденційності, викрадення або законодавчого вивчення приватних даних, безумовно, не можуть не турбувати людей, але це друга сторона комунікаційних технологій та єдиного інформаційного простору.

Читайте також

Замовних веб-рейтингів та оглядів стає все більше

Lenovo готується придбати HTC?

LG представила кишеньковий принтер без картриджів

6-дюймовий смартфон Nokia носить кодове ім'я Bendit і вийде в цьому році